close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć

     

  • WIZYTA W WYDZIALE KONSULARNYM

  • Wydział Konsularny Ambasady RP w Oslo zgodnie z właściwością terytorialną przyjmuje wnioski od obywateli polskich zamieszkałych na terenie Królestwa Norwegii.

     

    Informujemy, że dokumenty w sprawach obywatelstwa (zrzeczenie, nadanie, przywrócenie poświadczenie) są przyjmowane jedynie w ramach wizyt w sprawach obywatelskich. 

    Od osób, które zapisały się na sprawy paszportowe lub prawne, a chcą złożyć dokumenty w sprawie obywatelskiej, dokumenty w sprawie obywatelstwa nie będą przyjmowane.

     

     

    Rejestracji wizyty w Wydziale Konsularnym dokonuje się poprzez stronę internetową:

    https://secure.e-konsulat.gov.pl

    (wybierając zakładkę "Wizyty w Konsulacie")

     

     

    Zapisów w systemie e-Konsulat nie wymagają sprawy z zakresu pomocy konsularnej, wypadki losowe, odbiór paszportów i innych dokumentów.

     

    W razie potrzeby złożenia kilku wniosków należy zadbać o zarejestrowanie każdej sprawy osobno. Dotyczy to również rejestrowania wizyt dla kilku osób.

     

    Po zarejestrowaniu się należy – dla pewności – wydrukować potwierdzenie umówienia wizyty na wybrany przez Państwa dzień i godzinę.

     

    Jeśli w systemie nie pojawia się interesujący Państwa dzień, oznacza to, że w danym dniu nie ma wolnych miejsc, dla danej usługi nie przyjmuje się w danym dniu interesantów lub tego dnia Wydział Konsularny jest zamknięty.

     

    Święta i dni ustawowo wolne od pracy w Polsce i w Norwegii, w które Wydział Konsularny nie pracuje, znajdą Państwo na naszej stronie Kontakt - Wydział Konsularny

     

    Jeśli nie mogą Państwo przyjechać n umówione spotkanie prosimy o anulowanie swojej wizyty.

    Pamiętajmy, aby nie blokować miejsc na liście osób oczekujących na spotkanie i pozwólmy zapisać się innym.

     

     

     

     

    INSTRUKCJA ZAPISYWANIA SIĘ NA SPOTKANIA W SYSTEMIE E-KONSULAT

     

     1. W sprawach paszportowych, prawnych oraz obywatelskich będzie można złożyć wniosek jedynie za uprzednim zapisaniem się na spotkanie poprzez system E-konsulat dostepny na stronie internetowej:

    https://secure.e-konsulat.gov.pl

     

    SPRAWY PASZPORTOWE: złożenie wniosku o paszport 10-letni, 5-letni, tymczasowy.

    SPRAWY PRAWNE: poświadczenie podpisu, poświadczenie fotokopii, zdolność prawna do zawarcia związku, zapewnienie małżeńskie, zmiana administracyjna imienia/nazwiska, odrzucenie/przyjecie spadku, rejestracja urodzenia, rejestracja małżeństwa, uzupełnienia braków we wniosku.

    SPRAWY OBYWATELSKIE: poświadczenie obywatelstwa polskiego, zrzeczenie się obywatelstwa polskiego, nabycie obywatelstwa polskiego.

     

    2. Dokonujemy wyboru placówki dyplomatycznej

     

    • KRAJ - NORWEGIA
    • PLACÓWKA - OSLO
    • MENU/WIZYTY W KONSULACIE/SPRAWY PASZPORTOWE, PRAWNE LUB OBYWATELSKIE

    3. W punkcie „chcę zarezerwować termin dla" wskazujemy liczbę osób, dla których będą składane wnioski  

    4. Następnie wybieramy datę oraz godzinę wizyty w Urzędzie 

    5. W formularzu wizyty w części „dane kontaktowe" wpisujemy dane osoby dokonującej rezerwacji:

    • UWAGA! WAŻNE JEST, ABY WPISAĆ PRAWIDŁOWE DANE. NA WSKAZNY ADRES EMAILOWY ZOSTANIE WYSŁANE POTWIERDZENIE ZAPISANIA SIĘ NA SPOTKANIE

    6. W punkcie „wizyta dotyczy" wybieramy rodzaj sprawy, w jakiej chcemy przyjechać do Urzędu 

    7. Podajemy dane osoby/osób, których dotyczy wizyta w Urzędzie.

    UWAGA! Podajemy wszystkie dane, ich brak uniemozliwi zapisanie sie na wizytę. 

    • Nr PESEL to numer składający się z 11 cyfr. Zamieszczany jest w takich polskich dokumentach jak: paszport, dowód osobisty, prawo jazdy, książeczka wojskowa, legitymacja emeryta/rencisty, karta EKUZ.

    8. Wybieramy opcję „dalej" 

    9. Jeśli dane zostały poprawnie wpisane, program przekieruje Państwa do następnej strony, na której przyciskiem „zapisz", potwierdzamy dane i termin wizyt 

    10. Mozna pobrać i zapisać potwierdzenie wizyty (plik w formacie pdf) dodatkowo potwierdzenie zostanie wysłane na podany adres e-mailowy

     

     

     

     

    Anulowanie wizyty

     

    1. Aby anulować wizytę na stronie https://secure.e-konsulat.gov.pl

    W zakładce: wizyty w Konsulacie wybieramy opcję

    • ANULUJ UMÓWIONĄ WIZYTĘ

    2. Formularz anulowania wizyty wymaga wpisania znajdujących się na druku potwierdzenia rezerwacji:

    • NUMERU FORMULARZA
    • OTRZYMANEGO KODU

    3. Klikamy opcję „odwołaj wizytę"

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: